קופת גמל להשקעה – מה זה

קופת גמל להשקעה

שיתוף הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
זמן קריאה: 2 דקות

ישראלים רבים מעוניינים לחסוך את ההון שלהם בדרכים שיניבו להם תשואה גבוהה. אחת הדרכים המוצלחות לכך היא חיסכון בקופת גמל להשקעה וזאת לאור היתרונות הרבים שלה.

קופת גמל להשקעה

אפיק זה מאפשר השקעה התואמת את צרכיו של הלקוח, לתקופה ארוכה של שנים רבות או לחלופין לתקופה קצרה יותר. קו החשיבה הוא לחסוך כספים בגיל צעיר כדי שהם יצברו רווחים ויהיה בהם  שימוש בתקופת הפנסיה. הרצון הוא לשמור על אורח חיים נורמטיבי בפן הכספי לאחר הפרישה שהוא די דומה לאורח החיים בשנים שקדמו לכך.

קופת גמל להשקעה מתאימה הן לשכירים ולכן בכל חודש יורד להם סכום מסוים מהשכר ובנוסף לכך המעביד מפריש אחוז נוסף מהשכר וזאת על פי הנחיות החוק. את הכספים של המעביד ואת כספי העובד יחד, אמור המעביד להעביר לחברת ההשקעות בכל חודש, כדי שתהיה צבירה של כספי החיסכון לאורך השנים.

קופת גמל זו מתאימה גם לעצמאים אשר מפרישים נתח מסוים מהכנסתם החודשית לקופה זו. רשות המיסים קובעת בתחילתה של כל שנה, מהו סכום ההפקדה המקסימלי השנתי עבור כל חוסך, בשנת 2023 הסכום המקסימלי הוא 76,449 ₪.

עבור ניהול קופה זו משלם העמית דמי ניהול והמגמה היא לשלם דמי ניהול פחותים ככל האפשר. רבים מהלקוחות נעזרים במומחה הפיננסים גיל רוסבי שמציע להם לבחור בקופת גמל שבה דמי הניהול הם הוגנים ולא גבוהים.

משיכת כספים מקופת הגמל

הכספים שנצברים בקופת גמל להשקעה הם כספים נזילים ונקבעו תנאים מתי יש אפשרות למשוך את הכספים או חלק מהם ללא תשלום מס ומתי יש לשלם מס בשיעור של % 25 על הרווחים. אם מדובר באדם שעבר את גיל שישים יש באפשרותו למשוך את הכספים ואת הרווחים ללא תשלום מס הן אם מדובר במשיכה חד פעמית והן אם מדובר בקצבה המועברת בכל חודש לחשבון הבנק שלו.

אם החיסכון אינו מניב רווחים או שהרווחים הם מזעריים, יכול כל אדם להעביר את כספיו לקופת גמל אחרת שמעניקה תשואות גבוהות יותר וכך להגדיל את הונו. כל העברה מסוג זה אינה כרוכה בתשלום והיא אינה אירוע מס ולכן יש אפשרות לבצע זאת בכל עת.

קבלת הלוואה מקופת הגמל

לאדם שיש חיסכון בקופת גמל מצד אחד וצורך כספי לתשלום מידי כשאין לו כסף נזיל בבנק מצד שני, קיימת אפשרות מעולה של קבלת הלוואה מקופת הגמל. לכל חברת השקעות יש בנושא זה תנאים משלה אך בדרך כלל יש אפשרות למשוך % 80 מהקרן. הקופה מעבירה את הכספים הנחוצים לעמית תוך ימים בודדים.

יש כמה אפשרויות להחזר ההלוואה וזאת על פי החלטתו של הלקוח:

  • לא לשלם החזרים חודשיים כלל ולבצע התחשבנות סופית של ההלוואה והריביות במועד משיכת כל כספי הגמל וקיזוז ההלוואה.
  • תשלום חודשי של ריבית בלבד שזה סכום נמוך יחסית.
  • תשלום חודשי של הקרן וההלוואה על פי החלוקה היחסית לתקופת ההחזר.

אם אתה מעוניין להתחיל חסוך, השאר כאן פרטים וגיל רוסבי ישמח לייעץ לך כדי שתבחר את הנתיב הכדאי ביותר מבחינה פיננסית.

האם אתה זכאי להוזלה בביטוח הבריאות?

לחצ/י להתחלת בדיקה מהירה

אולי יעניין אתכם גם...

שאלות ותשובות אובדן כושר עבודה
מאמרים

שאלות ותשובות אובדן כושר עבודה

זמן קריאה: 2 דקות אובדן כושר עבודה הוא מצב בו אדם מאבד את יכולתו לעבוד ולהתפרנס בעקבות תאונה או מחלה. מצב זה עלול להוביל לקשיים כלכליים ונפשיים רבים, ולכן

האם אתה זכאי להוזלה בביטוח הבריאות?

מלאו את הפרטים והתחילו את הבדיקה

היי אני גיל
ונבדוק יחד הוזלת ביטוח הבריאות ושיפור התנאים. שנצא לדרך?
נעים להכיר
זכאות להוזלת ביטחח הבריאות תלויה בגיל המבוטח מה גילך?
האם יש לך ביטוח פרטי?
סמן אלו ביטוחים יש לך כיום:
מה סך התשלום החודשי לביטוחים?
האם אתה משלם על הביטוחים באופן פרטי או שמקום העבודה משלם?
מה הסטטוס שלך?
מעולה,
לפי בדיקה שלנו ניתן להוזיל ולשפר את התנאים